Bilgisayar başında iş yaparken yada oyun oynarken en büyük keyfimiz kuşkusuz müzik dinlemektir. Ucuzdan pahalıya, küçükten büyüğe, kabloludan kablosuz sistemlere kadar, bir çok ses sistemi seçeneği mevcut. Bende böyle bir sisteme ihtiyaç duydum ve araştırmaya başladım geçenlerde. Kendim şu yaşıma kadar 4 tane amfi yapmış biri olarak üstelik evinde sony amfisi jamo marka hoparlörleri olan biri olarak, usb ile çalışan bir ses sistemi aramaya başladım. Benim kendime yaptığım bütün amfiler, hep yüksek güç isteyen amfiler. Yani 500 miliamper ve 5 volt çıkışı olan pc usb çıkışıyla hayatta besleyemem. Neyse araştırmalarım sonucu tekno marketlerde 50 tl civarına satılan z120Logitech Z120, hem görsel, hemde boyutuna oranla verdiği kaliteli ses ile fazlasıyla beğenimi kazandı. Gerçektenn bu küçük aletten akıl almaz bir ses çıkıyor. En azından sizi doyuruyor bu ses. Gücünü 5 volt usb portundan alan ürün, 3.5 mm standart jack ile bütün cihazlara bağlanabiliyor. En çok beğendiğim konulardan birisi ise, arka bölümde kablonun fazlalığını toplamak için bir sistem geliştirilmiş. Dairesel şekilde kabloyu hoparlörün arkasına sarıp kırmadan fazlalığını toplayabiliyorsunuz. Öyle güçlü bir bass sesi yok ama, sağlam bir ses kalitesi var. Özellikle mid ağırlıklı tonlarda çok başarılı. Minik bir cihazdan 5 volt ile usbden gücü almasına rağmen, cihaz size ses kalitesi ve ergonomi konusunda fazlasıyla güven veriyor. Kısacası logitech parasının hakkını vermiş yine. Ben ürünü fazlasıyla beğendim..

Artıları;

– Fiyatı makul sayılacak seviyede 50 tl civarı.
– Boyutları ideal fazla yer kaplamıyor.
– Arkadaki kablo sarılan sistem çok iyi düşünülmüş.
– Malzeme çok güven veriyor.
– 5 volt ile usbden besleniyor. Extra adaptör derdi yok.

Eksileri;

– Ses açıldıkça bass gücü biraz zayıflıyor, ancak seste önemli bir kayıp yok.
– Diğer muadilleri gibi bu ürününde hoparlörlerinin önünde koruma yok. Biraz dikkatli olmak lazım.