Geçen gün merak edip telefonumun bataryasına kalibrasyon işlemi yaptım. Bu kalibrasyon batarya sağlığı için önemli bir işlem. 3 ayda bir yapmak lazım. Batarya performansında ortalama %30 – %50 bir performans artışı oluyor. Nasıl doğru şekilde kalibrasyon yapılacağını ileri ki günlerde anlatacağım.

   Şimdi gelelim asıl konumuza. Telefon olarak Huawei Mate 7 kullanıyorum ve çok memnunum. 4100 mah pili bana 1.5 gün rahat gidiyor. %40 ile günü bitirebiliyorum. Tabi telefonlarımızı her zaman full şarj edip, full şarjı bitirdikten sonra şarja takma fırsatımız olmuyor (aslında doğrusu bu). Bende bazen yapamadağımdan, yaklaşık 7 aydır kullandığım telefonun bataryasının durumu ne diye merak ettim? Performans olarak zaten çok iyi, ama bir de bunu ben görmek istedim. Öyle ki %3 şarjla eve giderken arkadaşımı aradım. Tam 32 dakika telefonda konuştuk, üstüne bir markete girip abur-cubur aldım. Üstüne eve gelip şarja taktım ve şarj hala %3′ teydi!

   Artık konuya girdiğimize göre biraz daha bilimsel konuşabilirim. Acaba bataryanın sağlık durumu ne diye merak ettim ve başladım test etmeye. Önce telefonun bataryasını %100 şarj ettim. Kendi şarj aletiyle yaklaşık 2 saatte şarj oluyor. Genellikle bütün telefonlar lithium-ion pil kullanır. 3.7 volt ile çalışır, dolayısıyla bütün pillerde olduğu gibi, daha yüksek voltaj ile şarj etmeniz gerekir. Yani ortalama 4.5, 5 volt civarı.  Bataryanın miliamperi bizi ilgilendirmiyor şu anlık. Önce bataryamın bir kablo yardımıyla saf çıkış voltajını ölçtüm. Yaklaşık 4,271 volt bir enerji gösterdi. 3.7 volt bir batarya için güzel bir değer (aynı zamanda olması gereken bir değer). Zaten bu değer bataryamın gayet iyi şarj olduğunu söylüyor. Tabiki bunda kalibrasyonun da etkisi var. Şimdi bu değeri not edip Google Play’de bu değeri tam tamına verecek bir program aramaya başladım. Batarya ile alakalı bütün programları indirdim ve tek tek denedim. Bu arada telefonu şarjdan çekmedim, çünkü bataryanın voltajı düşmeye başlayacak ve değer değişecek. Uzun testlerim sonucu, eleye eleye 2 programın aynı değerleri okuduğunu ve işlerini gayet iyi yaptıklarını gördüm. Aşağıdaki 2 programda ücretsiz ve size bataryanız hakkında kısa bilgi veriyorlar. Her şeyin başı sağlık:) Bataryanız ne durumda, siz de bir bakın derim..

1-Battery Healt Checker

bat1

Google Play İndir

2- Battery İnfo

unnamed

Google Play İndir

Bu programlar İos’ta var mı emin değilim. Android’de tam sonuç veriyorlar. Yeni yazılarda görüşmek üzere. Her türlü istek ve yorumlarınızı yazabilirsiniz..