Web sitesi kurarken <head>………….</head> yani başlık kısmında, bir takım parametreler yazmamız gerekir. Bu parametreler nelerdir ve anlamları nedir bunlara bakalım;

Abstract:
Tüm site hakkında bilgi veren cümledir.
<META name=”abstract” content=”Site özeti” />

Author:
Site yapımcısının adı, iletişim bilgilerinin bulunduğu etikettir.
<META name=”author” content=”Adınız, e-mail adresiniz” />

Copyright:
Sitenin telif hakları konusunda bilgi veren etikettir.
<META name=”copyright” content=”Telif hakkı cümlesi” />

Description:
Bazı arama motorlarının temel aldığı, site hakkında bilgi veren temel etiketlerden biridir.
<meta name=”description” content=”Sitenizin içeriği hakkında geniş bilgi” /> (10 kelimeyi mümkünse geçmesin)

Expires:
Sitenin içeriğinin hangi tarihte zaman aşımına uğradğını arama motorlarına ileten etiket.
<META name=”expires” content=”Mon, 12 Jan 2007 17:45:05 GMT” /> (Çok gerekli değil, ben yazmıyorum)

Keywords:
Yine arama motorlarının temel aldığı, sitenizin içeriğini oluşturan kelimelerin bulunduğu etiket.
<meta name=”keywords” content=”kelime1, kelime2, kelime3, kelime4, kelime5″ /> (10-15 kelimeyi kesinlikle geçmesin, ne kadar az o kadar iyi)

Language:
Sitenizin varsayılan dilini belirten etiket.
<meta http-equiv=”content-language” content=”tr” />

Revisit-After Tag:
Arama motorlarına, sitenin içeriğinin kaç günde bir güncellendiğini ileten etiket.
<meta name=”revisit-after” content=”7 days” /> (Ben 1-2 gün yapıyorum genelde)

Refresh:
Belli aralıklarla sayfanın yeilenmesini sağlayan etiket. Örnekteki 60, sayfanın 60 saniyede bir yenileneceğini belirtir.
<meta http-equiv=”refresh” content=”60″ /> (Bu da gerekli değil, yazmasanız da olur)

Redirect:
Sayfanın, belli bir zaman sonra başka bir sayfaya yönlenmesini sağlar. Örnekte, sayfa 2 saniye sonra başka bir sayfaya yönlenir.
<meta http-equiv=”refresh” content=”2;url=http://www.efhesteknoloji.com” />

Robots:
Arama motoru robotlarının,  site içerisindeki linkleri takip edip etmeyeceklerini gösteren etikettir.
<meta name=”robots” content=”none” />
<meta name=”robots” content=”index, follow” />
<meta name=”robots” content=”noindex, follow” />
<meta name=”robots” content=”index, nofollow” />
<meta name=”robots” content=”noindex, nofollow” />
gibi kullanımları mevcuttur.

Bunlar dışında;
<meta http-equiv=”Content-Type” content=”text/html; charset=iso-8859″><meta http-equiv=”Content-Type” content=”text/html; charset=utf-8″ />
Bu kodlarla, sayfanın karakter kodlamasını belirtebilirsiniz. Bu kodlar sayesinde, sayfanızdaki Türkçe karakterlerin düzgün görünmesini sağlayabilirsiniz.

Not:
Tüm meta etiketleri <head> .. </head> kodları arasına yazılır.
Ayrıca XHTML standartlarına göre, meta etiketleri > ile değil /> ile kapatılır.
Örnek: <meta http-equiv=”Content-Type” content=”text/html; charset=iso-8859″ />

Reklamlar